Gepubliceerd op maandag 26 mei 2025 om 11:00 uur
De Blue-bike app kreeg een grondige update. Wie gebruik maakt van de deelfietsen aan het station van Tielt, ontdekt voortaan een gebruiksvriendelijkere ervaring met meer flexibiliteit, betere info en een overzicht van nieuwe tariefformules.
Wat is er nieuw?
- Beter overzicht: duidelijke schermen, handige zoekfunctie voor locaties en info over de beschikbaarheid van e-bikes.
- Snelle registratie: nieuwe gebruikers registreren zich voortaan rechtstreeks en uitsluitend via de app.
- Nieuwe tariefformules: kies de formule die bij je gebruik past. De app toont de ritprijs die geldt voor jouw locatie en gekozen formule.
- Flexibel betalen: betaal eenvoudig met je bankkaart of andere courante betaalmiddelen.
- Duidelijk kostenoverzicht: na elke rit ontvang je een overzicht en bevestiging per mail.
- Voordeeltarief voor korte ritten: je betaalt per halfuur tot je het tarief voor 12 uur bereikt.
- Back-to-many zones: op sommige locaties kan je je fiets zonder meerkosten terugbrengen op een andere locatie.
Nieuwe tariefformules
Aanvullend op de bestaande Member formule zijn er 2 nieuwe tariefformules. De 3 beschikbare formules zijn vanaf nu:
- Blue-bike Member: onze huidige formule met vast maand- of jaarbedrag + betalen per rit.
- Blue-bike Member Plus: onbeperkt aantal ritten (tot 12u per rit) aan een vaste maand- of jaarprijs. Ideaal voor frequent gebruik.
- Blue-bike Ticket: geen vaste kosten, gebruikers betalen per rit. Ideaal voor zeer sporadische gebruikers.
Meer info over tarieven en praktische details vind je op www.blue-bike.be.
Wist je dat...?
De Blue-bikes zijn sinds oktober 2018 beschikbaar aan het NMBS-station van Tielt. Met dit initiatief zet Stad Tielt in op duurzamer vervoer en een fietsvriendelijkere stad. Ideaal voor woon-werkverkeer, een boodschap in de stad of een uitstapje in de streek.
Fiets huren? Je vindt de automaat naast de NMBS-ticketautomaat aan de zijkant van het station.